Archive

Stará žena, vypráví na samém konci svého života, jaký její život byl, jak ho prožila. Prožila ho ve velmi bezprostřední blízkosti milníků českých, německých a evropských dějin. Uvnitř její hlavy se ale objevují hlasy, které se hádají, navzájem si odporují, spojují se a zase se rozcházejí. Kdo tu vlastně mluví? Je to ještě ONA, ta stará žena, nebo už

„Pro koho myslíš, že to všechno děláme?“ 70. léta. Normalizační ticho. Vítej na „vernisáži“ našeho dokonalého husákovského bytu – není tu k nalezení ani jeden kiks, Bedřichu! Václav Havel a jeho disidentské alter ego Bedřich v absurdní grotesce-satiře z přelomového roku 1975. „Nemáme zatopit v krbu?“ Čas protéká a éra skloněných hlav se zdá být nekonečná… Co dělat dál? Jak žít (s) pravdou? Aktivizuj

Po Trenažéru revoluce, Emilu Háchovi a Husině se jedná o čtvrtou spolupráci Divadla Feste se sociologem médií Jakubem Mackem v roli autora textu. Diagnóza: Masaryk je inscenací sledující životní pouť Jana Masaryka, jíž determinuje duševní choroba. Konflikt mezi touhami hrdiny a tím, co je nucen reálně dělat, je hluboký a neměnný doslova v antickém měřítku. „Jendu to čeká teď. Náš benjamínek – rozmazlený,

Inscenace Jana Mikuláška vychází z obsáhlého díla Ingmara Bergmana, tvůrce pěti desítek filmů a více než 120 divadelních inscenací. V novém tvaru Persony se potkávají Bergmanovy hlubokomyslné, zachmuřené a osudem zkoušené postavy, aby vznikla nová spojení a nové významy. V blíže neurčitém bytě se odehrávají v podání osmi herců zhuštěná dramata, s každým novým nájemníkem přichází i nový příběh – střídají se zde tváře,

Za časů dávných bohů, hrdinných náčelníků a psychopatických diktátorů, neklidem zmítaná země zrodila hrdinku. Byla jí Zdena. Mocná princezna zocelená žárem olympiád. Tretry, vášeň, nebezpečí. Její odvaha změní svět. Co na tom, že jí pod nosem raší tmavý knírek – hlavně když na běžecké dráze trhá rekordy. Brzy se stane miláčkem Československa a celého atletického světa. Ale ti, které nechává za sebou, se

Pasenow neboli romantika, Esch neboli anarchie, Huguenau neboli věcnost. Katalog „náměsíčníků“ bloudících mezi fanatismem a nihilismem napsaný v hodnotovém vakuu meziválečného Německa. Legendární román evropského modernisty Hermanna Brocha tvoří ojediněle vyzývavý, uzavřený systém. Radikální koncept umění jako pomoci, namísto umění jako pasivního konzumu krásy. Současník Musila, Kafky, Joyce či Canettiho a ryzí inspirátor Milana Kundery se pouští do rozpravy

Dějiny dvacátého století v jedné školní třídě. Spolužáci, kteří ve škole zažili válku i mír, spravedlnost i bezpráví, radost z osvobození i útlak. Spolužáci, kteří se ocitali na různých stranách barikád, každý z nich stál před volbou někomu ublížit a někomu pomoct – a každý z nich někomu ublížil a někomu pomohl. Je nutné je proto soudit? A

Texty Evy Turnové, které od roku 2012 vycházely nejprve v časopise Instinkt, pak v Reflexu. Od té doby již vyšlo celkem pět knih sestavených z těchto originálních sloupků – hořkohumorných glos k současnosti, nabitých (sebe) ironií. Svět nahlížený očima ženy žijící v současném Česku. Když tyto hutné texty přečetl Karel Steigerwald, obratem o tom napsal: K čemu jiní

Kapitoly z dějin kapitalismu. Na počátku byl jeden sbalený kufřík a loď do Ameriky. Na konci čtvrtá největší banka v USA. Příběh z dob, kdy se ještě obchodovalo jen s tím, na co jste si mohli sáhnout. Strhující portrét německé židovské rodiny začíná příjezdem jednoho z bratrů Lehmanových do Ameriky, kde otevřel maličký obchod, a končí bankrotem světoznámé banky

Top