Archive

Stará žena, vypráví na samém konci svého života, jaký její život byl, jak ho prožila. Prožila ho ve velmi bezprostřední blízkosti milníků českých, německých a evropských dějin. Uvnitř její hlavy se ale objevují hlasy, které se hádají, navzájem si odporují, spojují se a zase se rozcházejí. Kdo tu vlastně mluví? Je to ještě ONA, ta stará žena, nebo už

Po Trenažéru revoluce, Emilu Háchovi a Husině se jedná o čtvrtou spolupráci Divadla Feste se sociologem médií Jakubem Mackem v roli autora textu. Diagnóza: Masaryk je inscenací sledující životní pouť Jana Masaryka, jíž determinuje duševní choroba. Konflikt mezi touhami hrdiny a tím, co je nucen reálně dělat, je hluboký a neměnný doslova v antickém měřítku. „Jendu to čeká teď. Náš benjamínek – rozmazlený,

Predstavenie D U A L je výsledkom spolupráce choreografky a tanečníčky K. Brestovanskej / 16 a hudobníka M. Kosorína / Zoo And Aquarium.  Predstavenie vychádza z výskumu. Výskumom sme vytvárali a ladili hudobné nástroje – drevené kontajnery, na ktoré sú pripevnené piezo-elektrické snímače. Jedná sa o snímanie vibrácií materiálu, ktoré vznikajú pri pohybe tanečníka v kontajneri a pri úderoch na kontajner.

Česká premiéra inscenačního projektu D´epog: SÉRIE, SÉRIE, SÉRIE, SÉRIE. Terén a Hadivadlo uvádějí českou premiéru inscenačního projektu kolektivu D´epog. Inscenace tematicky pojednává o organizaci lidské společnosti, systematizaci mezilidských vztahů, efektivizaci práce a zvyšování výkonnosti, mechanismech kontroly, ovládání a řízení, komunikační přesycenosti a rizicích destabilizace a kolapsu. Východiskem praktické stránky projektu je konfrontační rozhraní mezi prostředím scénické a virtuální reality

Hra o hodnotě lidského života inspirovaná svědectvími přeživších holocaustu, dobovými dokumenty, projevy nacistických vůdců a texty ze současných neonacistických webů. Výpovědi vrahů a obětí. Na jevišti kovové loutky, šrot, ostnatý drát. Pro diváky od 13 let.

Tu je. Vlna za vlnou… non… vlna za vlnou… sens… vlna za vnou… hledání… vlna zavlnou… smyslu… vlna za vlnou… v nesmyslu. Tak tedy Pernambuco! Voicebandové uskupení Ústaf Voiceband.cz „vyplouvá do bouřlivých vod i tajmených hloubek oceánu“ poezie Ivana Wernsche, kde tragické se stává groteskním a chapadla krakenů absurdity lechtají bránice i mozkové závity. Ve změti chaluh a lastur

Inscenace Jana Mikuláška vychází z obsáhlého díla Ingmara Bergmana, tvůrce pěti desítek filmů a více než 120 divadelních inscenací. V novém tvaru Persony se potkávají Bergmanovy hlubokomyslné, zachmuřené a osudem zkoušené postavy, aby vznikla nová spojení a nové významy. V blíže neurčitém bytě se odehrávají v podání osmi herců zhuštěná dramata, s každým novým nájemníkem přichází i nový příběh – střídají se zde tváře,

Emmi je sama a stárne. Salem je z Maroka a o generaci mladší. Je Salem koloušek Bambi? V kabaretní romanci s pohádkovými rysy, jejímž základním východiskem je původní scénář legendárního filmového tvůrce Rainera Wernera Fassbindera, ožívá něžně brutální motiv milostného setkání dvou diametrálně odlišných světů. S ironickým nadhledem sebevědomé režijní gesce Jana Friče, v razantně imaginativní scénografii Jana Štěpánka

Pasenow neboli romantika, Esch neboli anarchie, Huguenau neboli věcnost. Katalog „náměsíčníků“ bloudících mezi fanatismem a nihilismem napsaný v hodnotovém vakuu meziválečného Německa. Legendární román evropského modernisty Hermanna Brocha tvoří ojediněle vyzývavý, uzavřený systém. Radikální koncept umění jako pomoci, namísto umění jako pasivního konzumu krásy. Současník Musila, Kafky, Joyce či Canettiho a ryzí inspirátor Milana Kundery se pouští do rozpravy

Jsem spisovatelka. Byla jsem spisovatelka. Byla jsem manželka, matka, intelektuálka. Byla jsem umělkyně. Chtěla jsem. Nechci. Vidím se a vidím je. Vidím rozostřeně! Vypravěčka – jako Elfriede Jelinek červené knihovny – stojí v noci na balkóně a shlíží dolů na lidi. Vzpomínky jí unikají a roubují se navzájem. Na dně které lahve se ztratilo dítě, kde vyprchala láska k

Top