Archive

„Pro koho myslíš, že to všechno děláme?“ 70. léta. Normalizační ticho. Vítej na „vernisáži“ našeho dokonalého husákovského bytu – není tu k nalezení ani jeden kiks, Bedřichu! Václav Havel a jeho disidentské alter ego Bedřich v absurdní grotesce-satiře z přelomového roku 1975. „Nemáme zatopit v krbu?“ Čas protéká a éra skloněných hlav se zdá být nekonečná… Co dělat dál? Jak žít (s) pravdou? Aktivizuj

Drama Friedricha Schillera zachycuje poslední dny panovnice Marie Stuartovny. V únoru 1587 je pro Marii Skotskou příliš pozdě. Již devatenáctým rokem je vězněna Angličany. Nepomohly ani diplomatické intervence, ani politické vydírání či zákulisní intriky. Život skotské královny je doslova v rukou její sokyně, královny Anglie a Irska, její výsosti Alžběty I. Ta se rozhoduje, zda podepíše dávno připravený

Je možné umlčet svobodné myšlení? Markýz de Sade – pro jedny perverzní zvrhlík, pro druhé jeden z největších myslitelů své doby – tráví proti své vůli závěr života v ústavu pro choromyslné. I zde se však odmítá vzdát své literární tvorby. Texty se pokouší pašovat z blázince prostřednictvím mladičké švadlenky Madeleine. Mladý abbé se na naléhaní nového

podle F. M. Dostojevského „To já prosím chci raději po rusku řádit a obohacovat se z rulety. Nechci být jako Hoppe&comp až za pět pokolení. Potřebuji peníze pro sebe a nepokládám sám sebe za něco jako nutný doplněk kapitálu.“ F. M. Dostojevskij si v novele, ve které zužitkoval své zkušenosti hazardního hráče, vyřizuje účty se západním myšlením. Hazard, dluh, peníze

Příběh o lidském osudu zlomeném dějinami, o vině Čechů a Němců, o tom, zda je možno odpustit a porozumět, je dramatizací úspěšného románu současné české prozaičky Kateřiny Tučkové. Vychází z historických událostí, nedílně spojených s minulostí města Brna. Konkrétně zobrazuje tzv. „brněnský pochod smrti“ a osudy jeho účastnice, Gerty Schnirch, pocházející z německo-české rodiny. Inscenace je příspěvkem ke

„Měl by člověk litovat toho, co udělal z lásky? Ne. Litovat by měl jen toho, co neudělal.“ Bylo to osudové setkání. Byla to osudová láska mezi vdanou ženou a mladým důstojníkem. Byla to vášeň, která stála za to vzepřít se dobovým konvencím. Byl to cit, pro který stojí za to zemřít. Původní autorský muzikál Aleše Kohouta je plný dramatické

Goldoniho hra se stále znovu objevuje na jevištích nejrůznějších divadel, a to už déle než 250 let. Tři holky a tři kluci vytvářejí tři milenecké páry. Pojí je vzájemné sympatie, obdiv, láska… Nic však není na světě stálého – stačí maličkost a je po sympatiích i po lásce. A jak byli předtím do sebe zamilovaní, teď zuří, jsou

Symbol „Woyzeck“ jako moderní tragédie světa, který je cynický a jeho tlak nezná mezí. Roztrojený člověk a hranice práce. Nic se nezměnilo. Dvě stě let zpátky! Tempo Woyzeck: Ze služby na nákupy. Nástup, nácvik. K cirkusu. Holit. Od hejtmana domů – k Marii. Dítě hladoví, Woyzeck se stará. Tělo Woyzeck v kleštích lékařského experimentu ztrácí sílu (hrachová dieta!).

Top