Archive

Kolonizace vesmíru, nebo cesta do pravěku? Blížící se ekologická katastrofa na Zemi a teoretická možnost osídlení některé z planet naší sluneční soustavy je hlavní zápletkou hry Mars, německého dramatika Maria von Mayenburga. Zachránit si život tím, že se člověk stane jedním z kolonizátorů Marsu, je možné poté, co vybraní jedinci projdou náročným výcvikovým kurzem. Na odlehlém

Texty Evy Turnové, které od roku 2012 vycházely nejprve v časopise Instinkt, pak v Reflexu. Od té doby již vyšlo celkem pět knih sestavených z těchto originálních sloupků – hořkohumorných glos k současnosti, nabitých (sebe) ironií. Svět nahlížený očima ženy žijící v současném Česku. Když tyto hutné texty přečetl Karel Steigerwald, obratem o tom napsal: K čemu jiní

„První odboj“  se postavil na odpor rakouské monarchii. Druhý čelil nacistickému teroru. Proti komu se staví ten třetí? Zuří v Československu kromě studené i občanská válka? V roce 1949 se z krejčovského salonu paní Majerové na Šilingrově náměstí v Brně stává konspirační byt, kde si podávají ruce agenti britské rozvědky s příslušníky komunistické tajné policie, pod postelí se ukrývají zbraně a

Příběh o lidském osudu zlomeném dějinami, o vině Čechů a Němců, o tom, zda je možno odpustit a porozumět, je dramatizací úspěšného románu současné české prozaičky Kateřiny Tučkové. Vychází z historických událostí, nedílně spojených s minulostí města Brna. Konkrétně zobrazuje tzv. „brněnský pochod smrti“ a osudy jeho účastnice, Gerty Schnirch, pocházející z německo-české rodiny. Inscenace je příspěvkem ke

„Měl by člověk litovat toho, co udělal z lásky? Ne. Litovat by měl jen toho, co neudělal.“ Bylo to osudové setkání. Byla to osudová láska mezi vdanou ženou a mladým důstojníkem. Byla to vášeň, která stála za to vzepřít se dobovým konvencím. Byl to cit, pro který stojí za to zemřít. Původní autorský muzikál Aleše Kohouta je plný dramatické

Top