Klubová rada
KMDB je založen na dobrovolném zapojení všech zúčastněných stran a tak jako každý demokratický systém potřebuje jasná pravidla a své orgány.
Vedle základního realizačního týmu a dramaturgicko-provozní rady, která je plénem zástupců zapojených divadel, máme i malý „senát“ – tedy klubovou radu.
Ta dozoruje a reflektuje celkovou činnost KMDB. Členové jsou vybíráni na základě doporučení členů dramaturgicko-provozní rady a členství je čestné.
Anna Stránská
intendantka HaDivadla
„Divadlo je pro mě abstrakcí světa, jehož zkoumání mě zkrátka fascinuje. V HaDivadle jsou pro nás mladí diváci a rovina vzdělávání jedněmi ze zásadních ingrediencí. Sama jsem nesmírně vděčná všem těm, kteří mě v mém dospívání ovlivnili, ukázali cestu a pomohli nasměrovat. Žijeme v době nahuštěné podněty a informacemi – síta, která pomáhají s výběrem, jsou tolik důležitá. Tyto myšlenky stály i u rození ideje brněnského Klubu mladých diváků.“
Tereza Chvátalová
vedoucí KMDB a divadelní lektorka
„Divadlo je pro mě práce i nejmilejší záliba v jednom. Každý den se přihlouple usmívám svému štěstí dělat práci, co mě tak moc baví a naplňuje. Je to životní styl, potřeba i služba, nezbytnost pro společnost v každé době. Nejradši mám jeho živost a neopakovatelnost, fyzično, intenzivnost, setkávání i komunitu, jakou kolem sebe umí vytvářet, stejně jako to umí Klub mladých diváků Brno. A proto být jeho vedoucí je velká čest i ta nejpřirozenější věc, která se mi přihodila.“
Jan Doležel
divadelní teoretik a student režie
„Detailně sleduju a jako recenzent mapuju českou činoherní scénu a v poslední době především tu německo-jazyčnou. Inspiraci lze ve velkých divadelních domech v Německu hledat nejen na jevišti, ale také právě v podobných aktivitách jako je Klub mladých diváků, jež do agend těchto ,Bühne‘ neoddělitelně patří.“
Sára Matůšová
studentka divadelní dramaturgie
„Divadlu jsem propadla při studiu divadelní vědy a žurnalistiky, ale především díky folklóru, kterému se odmala věnuju. Ostatně právě ve folklóru a rituálech tkví kořeny lidstva i divadla. Na divadle mě tedy fascinuje především jeho ritualita a schopnost předávat silné příběhy. Proto ráda lidem doporučuju, kde takovým příběhům mohou přihlížet, kde mohou zastavit, skrýt se před tempem a tlakem nejen sociálních sítí. Kde se mohou ponořit do příběhu, který je může proměnit.“
Petra Antalová
knihovnice a divadelní lektorka
„Divadlo miluju odjakživa. Zjistila jsem to ale až na umělecké střední, a proto teď chodím do divadla i sedm dní v týdnu abych všechno dohnala. O divadle mluvím, čtu i píšu a na webu KMDB edituju v sekci Divadelní kontexty informační rozcestníky o přednáškách, workshopech, festivalech, časopisech, podcastech ad. Na instagramu připravuju kvízy a přidávám tipy na žhavé novinky. Vlastně jsem něco jako kulturní špion. A KMDB považuju za nejlepší platformu v oblasti divadla a vzdělávání, tak trochu lituju, že neexistovala za mých studentských let, ale o to víc jsem vděčná, že mohu být její součástí.“
Veronika Bromová
pedagožka MUNI a vedoucí Spolku přátel NdB
„Divadlo miluju od dětství, vyrostla jsem na baletu, později přidala činohru a v posledních letech především operu (aniž bych ostatní žánry opustila), která je pro mě vrcholem a syntézou všeho krásna, které divadlo přináší: je v ní nádherná hudba, zpěv, vizuální prožitek, silný příběh, drama i spousta emocí. Láska k divadlu a jeho klasickým žánrům mě přivedla do Spolku přátel Národního divadla Brno, který od sezony 2023/24 vedu. Ráda navštěvuji divadelní představení a koncerty nejen v Brně, ale za operou často jezdím po celé ČR i do blízkého zahraničí.“
Iva Hrušková
učitelka
„Začínala jsem v amatérském divadle, které stojí na přátelství a mezilidských vztazích. Ostatně stejně jako asi většina inscenací. Nekonečně mě baví probírat psychologii postav. Věřila jsem, že tak porozumím některým lidem, které potkávám v životě. Není to tak. Možná proto mě ale stále dokáže divadlo překvapit a fascinovat. Divadlo je pro mě možnost úniku z problémů každodenního života. Můžu se na chvilku zabývat trablemi někoho jiného a na ty svoje zapomenout. Zajímá mě ale i samotný proces tvorby inscenace, možnosti práce s textem, různé úhly pohledu na něj, zkoumání charakteru postav různými lidmi souboru. Je to možná trochu psychologie – obraz světa. Během dramatické tvorby se pomocí divadelních prvků snažíme odhalovat určité principy, které mohou fungovat i v běžném životě.“